De laatste loodjes

29 september 2018 - Sterling, Verenigde Staten

Vanmorgen rustig aan, alle tijd, ontbijt lekker buiten en rustig naar Moab gereden. Daar een koffietent opgezocht en lekker in de inmiddels al brandende zon een moment rust gepakt.

Doel voor vandaag is om ongeveer halverwege Salt Lake te eindigen in een gaaf State Park, lekker in het bos, vuurtje, beertje etc.

We pakken een scenic route langs de Colorado river en daarna Interstate 70. Om kilometers te maken en er zitten veel viewpoints aan.

Uiteindelijk wordt het toch weer een lange dag, ruim meer dan de 2 uur die er voor zouden moeten staan. Alle visitors info zijn of niet te vinden of gesloten. Een veel voorkomend fenomeen hier in de VS. Borden die er staan en die tot niet leiden. Visitors info is inmiddels een fameuze, maar ook roadworks, vele borden, terwijl er dan niets is. Of parken die er zouden moeten zijn, State Parks, en gewoon niet te vinden zijn.

Oh, even afgeleid, de buren nu gaan even glas wegbrengen naar de vuilnisbak, met een quad. Ik gok dat het 100 meter lopen zou zijn....

Maar goed, 2 State Parks waren niet te vinden, nummer 3 wel, Palisade State Park bij Sterling. En zo waar, open en vandaag voldoende plek. En, slagroom op de taart, een zeer bevallige jongedame om bij in te checken. Ik geef haar mijn mobiele nummer en ze weet meteen mijn naam. Hoe kan het, het moet zo zijn...

Anyway, een mooie plek, rustig, maar een paar andere kampeerders. Uitzicht op een meer, dat helaas wel behoorlijk is drooggevallen. Duidelijk tijd voor herfst en tegen hier.

Tijd voor een biertje denk ik zo.