Lake Tahoe en COP (change of plans)

22 september 2018 - Lake Tahoe, Verenigde Staten

De donderdagmorgen vroeg op, 6 uur, zodat we vroeg door Lassen kunnen rijden. Dit is overigens ook precies de uitgestippelde route waardoor we het hele park zien.

Het is nog koud, maar als je tijdens een wandeling stevig doorloopt, wordt het vanzelf warmer. Het is nog rustig in het park, heerlijk.

Helaas alleen maar herten, geen beren. Lassen heeft nog vulkanische activiteit, maar de belangrijkste plek om dat te zien is helaas afgesloten. Een paar pruttelende en stinkende locaties langs de weg zijn wel te zien.

En daarna op naar Lake Tahoe en de onnavolgbare Amerikaanse manier van wegaanduidingen. De weg nummers staan goed aangegeven, maar als je een bepaalde weg wilt volgen, moet je wel soms een paar keer afslaan.

De plekken waar je even kan stoppen om te rusten staan minder goed en minder frequent aangegeven en doordat je soms moet afslaan om dezelfde weg te blijven volgen, mis je picknick plekken ook nog wel eens.

Een wegafsluiting en de vele wegwerkzaamheden zorgen ervoor dat we pas tegen 15u Lake Tahoe binnen rijden. Na de stilte van Lassen een geweldige chaos waar mensen opgefokt toeterend rondrijden. Veel winkels en de grote speedboten staan langs de kant van de week in stapels van drie hoog.

Wat een contrast...

De route naar Tahoe zuid staat niet aangegeven en voor je het weet, rijd je er weer uit..

Bewegwijzering in VS, niet ok. Rijstijl amerikanen, niet best. En dan zou je denken, ze zijn grote campers gewend. Ja, klopt, onze Charles is maar een kleine jongen. Toch valt het niet mee om te keren als je een keer fout rijdt..

Uiteindelijk na een lange dag de camping gevonden. Een lichtelijk opgefokte ranger legt stevig uit hoe het werkt met vuur vanwege de bosbranden en beren. Duidelijk verhaal.

En nog geen 5 minuten later loopt er een beer voorbij die even verderop ervandoor gaat met een tas eten. Ja, van Amerikanen, die hadden alles even open en bloot OP de bearlocker gezet en waren even gaan praten met de buren (zij) en hij moet even poepen ofzo. Te dom.

Voordeel, wij onze eerste beren foto's en de rest van de avond bleef de beer gezellig dat deel van de camping terroriseren. Dus af en toe wat gegil van kinderen etc. uit die hoek.

Vuur aan, strak erop, lekker hoor. En niet te laat naar bed, want in plaats van 2 nachten Tahoe de COP en morgen meteen maar naar Yosemite. Liever daar dan 2 nachten.

Benieuwd hoe Yosemite nu is, na de vele branden deze zomer een het feit dat het alweer 11 jaar geleden is dat we er waren & dat was in de winter.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl