Niets is wat het lijkt IV (slot)

12 augustus 2016 - iSimangaliso Wetland Park, Zuid-Afrika

Banghazi Bush Lodge.

Voordat we naar de lodge kunnen rijden moeten we via de gate iSimangaliso Wetlands park in. Dat betekent registreren en betalen.

Het park in volgen we braaf onze navigatie, die ons tegen de rijrichting in naar de lodge brengt. Achteraf gezien juist, want de normale route is afgesloten omdat de brug niet af is, blijkt later. Gelukje dus.

Als we boodschappen willen doen, gaan we weer door de gate en nemen ze bijna onze permit in, dit weten we gelukkig te redden.

Als we dit een dag later weer doen, gaan ze ineens lastig doen. We hebben een 'disk' nodig, anders hebben we de dag later bij het verlaten van het park een groot probleem.

Waarom is dat niet meteen de eerste keer gezegd???

Ok, hoe kom je aan een disk? Inchecken voor de lodge bij de receptie in Cape Vidal. Nu, het klopt dat we gewoon in de lodge zijn gaan slapen, de man aldaar nooit naar papieren gevraagd heeft, dus feitelijk waren we niet ingecheckt...

Wij naar Cape Vidal, dat is een uur rijden door het park, weliswaar aan de kant van onze lodge, maar, doordat de brug er niet is, kunnen we niet vanaf Cape Vidal naar de lodge.

Om 16 uur bij de receptie: dicht. Dus anderhalf uur onderweg voor niets. En hoewel de lodge dus maar 6 km verderop ligt moeten we bijna een uur omrijden vanwege die @€%& brug.

De volgende morgen weeer naar de receptie, voor de disk. En: 'bij de gate horen ze dit uit te leggen, sorry'....

Inmiddels is ook de stroom uitgevallen omdat iemand een stuk kabel heeft gejat die nacht. De lokale winkels jagen er nu per uur voor 1000 rand aan diesel door voor de generatoren.

Dus, hoewel incompatibel met Nederlands karakter: Afrika is de tijd die je nodig denkt te hebben, soms x2 en tel er dan nog een half uur bij op....