Tokyo - het kan altijd gekker

3 juni 2017 - Fukuoka, Japan

Tokyo, de stad van de lampjes, waar niets te gek is. De dag rustig beginnen met uitkijken over de stad op de 45e verdieping van het gemeentehuis. Echt Hollanders, want dit is gratis, in tegenstelling tot de Tokyo Tower, die weliswaar hoger is, maar ook bijna 30 eurie pp kost. En bruintje loopt al zo hard leeg in Japan..

Daarna door naar Shinjuku, winkels en restaurants. Daar ligt ook Kabukicho, het ahum uitgaansgebied. Zeg maar gerust de wallen, maar dan Japans.

Nu waren we dat soort gebieden al eerder tegengekomen in Fukuoka, Kyoto, maar prostitutie en porno zijn illegaal. Dus zoeken ze de randjes van de wet op. Manga en sexboekjes zijn er, maar de edele delen zijn steevast geblokt of doorgekrast. Dat het ondertussen verkrachtingsverhalen zijn maakt kennelijk niet uit.

Maidcafes, karaoke het is er allemaal en ramdruk op de zaterdag. Vanavond hier maar naar terug. Nu eerst naar electrocity Akihabara. Waar alles met een snoer te koop is. Ook hier volledige grote met neonreclames. Hoe weten de mensen hier waar je wat koopt?

De panden hebben veel verdiepingen, dus gaan we maar eens naar binnen, ergens. Op de 7e verdieping is een zaak met een gordijn, daarachter wordt hard gezongen door een dame en er ia kennelijk publiek, want er wordt meegezongen en geklapt.

Een verdieping lager kun je, tegen betaling, modellen in bikini komen fotograferen. Ook leuk. De mannen die binnenkomen en ons zien, maken rechtsomkeert, totdat we weg zijn.

De andere verdiepingen laten we voor wat het is. Niet alles is te begrijpen in het Japans..

Ook stuiten we op een erotiekwinkel, waar de kelder sm is is, de eerste verdieping kleding en de 2e voor stellen. Verdieping 3 en 4 zijn enkel voor.mannen. Er is veel te koop inderdaad voor de momenten met jezelf. Maar welk apparaat je ook koopt, als het een dame of een plaatje ervan is, zijn de edele delen wederom vaag gemaakt. Wat apart toch.

Wat blijkt nu: het is verboden voor vrouwen, omdat de Japanse man zich kennelijk schaamt voor een momentje met zichzelf. Ook merk ik dat niemand naar elkaar durft te kijken. Ook bij de kassa hangen lappen, zodat de klant nooit door de cassiere wordt gezien...

Dan een mangazaak. Werkelijk 10000-den mangaboekjes. Erotische stripverhalen, nogal plastisch met als thema zwanger, dikkertje, grote borsten (want die hebben ze hier niet, veel dameskleding heeft al ingebouwde vulling) en geweld. Ze zijn er dol op. Ook hier is een hoekje voor een momentje met jezelf, 'handige' devices en zelfs dvd's.

Speaking of which: naast de lovehotels zijn er vele plekken in de stad waar je voor een uur, of meer, een dvdtje kan kijken in een relaxte stoel.

Ook nu blijkt weer in wat voor een fijn land we eigenlijk leven, dat bij ons iedereen kan doen wat hij wil. Japanners hebben duidelijk ene dubbele moraal waar het gaat om sex. Een grote behoefte, met veel oplossingen, terwijl het illegaal zou zijn.

Over dubbele moraal: in noord korea hadden we het met onze gidsen over homosexualiteit. Dat vonden, vinden ze daar dus echt gek, dat kan niet bestaan...

Wanneer de avond valt wordt het zo mogelijk nog drukker, de straten zijn stampvol. Gezellig, maar ook raar. In onze wijk is geen klap te doen, maar staan her en der wel dames. Net als vanmiddag word ik wel aangesproken als ik alleen loop. Dan krijg ik allerlei diensten aangeboden. Dat mijn vrouw slechts 3 meter achter mij loopt, in een volledig lege straat, maakt kennelijk niets uit. Lopen we samen, dan hebben we een enge ziekte, lijkt het wel.

Apart volk die Japanners, maar wel heel leuk, want, het is en blijft overal erg relaxed en veilig.

Slaap lekker.

Oh ja, de afgelopen dagen ontbreken, maar het ontbreekt ook een beetje aam energie. Elke dag vroeg op, de hele dag reizen breekt toch een beetje op.

1. Esther T (of M wat je wil):
    4 juni 2017
    Dagje rust inbouwen kan niet zeker?