Afrika - je blijft je verbazen

6 augustus 2016 - Hazyview, Zuid-Afrika

Of zoals bij Wie is de mol; niets is wat het lijkt....

Een paar dagen radiostilte, door een diversiteit aan omstandigheden.

Na een fantastische nacht in Boulders Bush Lodge met onze geweldige vrienden hebben we ze tot aan Palaborwa Gate begeleid. Ook leuk, een stuk in onze auto rijden, is veeeel leuker dan een Volkswagen Transporter bus. Eigenlijk valt het afscheid zwaar, hoe geweldig om met elkaar Afrika te doorkruisen. Plannetje voor de toekomst?

Onze bestemming is Mopani Camp, vlakbij Boulders, dus alle tijd om de hele dag te gaan gamedriven over stoffige 4x4 routes. Immers, luipaard en cheetah ontbreken nog altijd op deze trip. Als de avond valt, en die valt snel in Afrika, terug naar Mopani. Wederom een prachtige rondavel met buiten keuken en braai. En omdat het vakantie is: een borrel op het terras bij het restaurant.

De volgende dag staat een rit naar Olifants Camp op de rol. Weer om 6 uur opgestaan. Koffie, thee en taart gehaald en op jacht naar leeuwen en luipaarden. Rond 8 uur is de zon gelukkig warm, dus op een brug, waar je uit mag stappen ontbeten: taart. En sjonge, die kunnen ze bakken op Mopani. Slechts 1 stuk gekocht, maar we krijgen de helft op, terwijl we echt stevige ontbijters zijn!

De route voert langs de rivier, schitterend, groen in plaats van de dorre aanblikken. En, vooruit, het is vakantie, een lunch op het terras in Letaba Camp. Hier waren we drie jaar geleden en dit ligt prachtig in de bocht van de rivier. Ook kunnen we hier eindelijk wild inslaan voor de bbq: blesbok en een geweldige kudusteak!

Olifants is een wat groter kamp, hoog gelegen boven de rivier, maar ook drukker. Wederom een rondavel met buiten keuken. En apen... Nou ja, omdat het kan, nog maar een Gordon's gin en Amarula op het terras, nu we nog in een kamp met faciliteiten zitten. Weer vroeg onder de wol, want weer vroeg op...

We kiezen voor een lange rit door het park, naar Hazyview. Je moet rekenen op een gemiddelde snelheid van 25 km/u namelijk. Uiteindelijk halen we Hazyview met een gemiddelde snelheid van nog geen 20....11 uur onderweg geweest, maar overal gestopt, geluncht in Satara Camp, op zoek naar leeuwen. En daarna begonnen de verrassingen.

Eerst iemand blij gemaakt met onze verrekijker bij Sabie River. Niet bewust, gewoon laten liggen, hoe dom. Dus, op naar Shukuza Camp. Het grootste kamp en wat druk....Met een nieuwe kijker op weg naar de gate. Iedereen pakt Paul Kruger gate, filerijden. Dus wij kiezen Phabeni Gate en zien neushoorns (!) en langs de weg twee zogende hyena's. Hoe bijzonder is dat!

Toch weer haasten, want voor het donker Hazyview wordt lastig. Aangekomen bij de lodge, verwacht de bewaker ene Antonio. Niet ons. Blijkt de boeking te zijn omgedraaid.. Blijkt een privé gamereserve te zijn. Lange smalle weg af naar de rivier en daar laat de baas ons de kamer zien. Maar, omdat er gezinnen met baby's zijn, krijgen we de volledig lege andere accommodatie. Supergrote keuken, woonkamer met 8 slaapkamers, buitenterras en buiten bar. Alles gaat los, we mogen de haard aansteken, bar gebruiken...Dat werd dus..fikkie stomen, gin erbij, potje darten! De volgende ochtend komen twee dames een uitgebreid ontbijt voor ons maken. We maken nog een wandeling langs de rivier en tussen de impala's en nyala's, drank is van het huis en we gaan op weg naar Swaziland.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade