Antelope Canyon en Monument Valley

29 september 2018 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

De tour door de lower Antelope Canyon is fenomenaal. Het is een drukbezochte tour, maar we hebben het geluk dat de grote hoeveelheid aanwezige Aziaten (alias Aaltjes) voornamelijk in de andere groepen worden ingedeeld. Waarom? Die zijn namelijk bijna altijd alleen met zichzelf bezig.

Voorbeeld: in parken moet je op de paden blijven. Vrijwel zonder enige uitzondering van ze er allemaal af om ofwel een foto te maken met een peaceteken, ofwel een selfie met getuite lipjes.

Voorbeeld: in parken zijn parkeerhavens, zodat je even kan stoppen om een foto te maken. Dat doen ze dus, o.a. op bovenstaande wijze. Maar dan parkeren ze de auto ofwel midden op de strook zodat niemand er meer bij kan, zeker Charles niet. Of ze gaan ineens op de weg lopen voor de foto en schrikken dan omdat er verkeer blijkt te zijn. En tja, ze rijden allemaal in de grootste auto's en kunnen veelal de borden niet lezen. En dan met zittingverhogers en blokken op de pedalen is het feest wel compleet. Oh ja, ze meuren opvallend vaak uit hun giegel, alsof ze geen tandartsen hebben, of ze niet bezoeken.

Maar goed, daar hadden we dus bijna geen last van. Geweldige tocht met nog mooiere foto's. Komt dat zien.

Daarna het vaste riedeltje van een boodschap, benzine en ook propaan halen en op weg naar Monument Valley.

De camping, een KOA, is niet echt wat we zoeken. Maar letterlijk midden in Monument Valley. Volledig in de openheid. Dus prachtige vergezichten ook als het donker is.

De route door de vallei kan niet met Charles, dus we gaan bovenaan met onze stoeltjes zitten, genieten van de zonsondergang met een beker Haagen Das ijs, heel vervelend....

Terug naar de camping en de BBQ weer aan. Opvallend veel mensen eten in hun camper, wij blijven volharden met koken op het vuur buiten. De sterrenhemel is weer prachtig en 2 uur na donker komt de maan op.

Dan wilde dieren, tot nu toe een beer, slang en herten + berggeiten. Vannacht als bonus 2 wilde ezels.

Omdat de slang lekte, deze toch maar even dicht gedaan. Liepen er ineens 2 ezels die luid begonnen te balken. Alle honden in de Amerikaanse campers slaan meteen aan, terwijl het doodstil is en de knollen slaan op hol over de camping en ik hoor overal grind tegen de camper aan spatten. Avontuur in Monument Valley..