Back to Guayaquil

13 september 2015 - Guayaquil, Ecuador

Vanzelfsprekend niet heel erg leuk om de Galapagos Eilanden te moeten verlaten. Met nog ruim een dag te besteden in Guayaquil.

Omdat we hier eerder in het donker zijn aangekomen, leek dit geen prettig vooruitzicht. Overdag is het aan de Malecon (een soort Disneyachtige boulevard langs de rivier) best gezellig.

Ook de hoogstgelegen wijk Las Peñas is erg leuk, met smalle kronkelende straatjes. Ondanks de klamme hitte besluiten we toch de 444 traptreden naar de vuurtoren boven de wijk te beklimmen. Conditioneel geen enkel probleem, maar je moet je over de gedachte zetten dat je als enige met een kletsnat shirt rondloopt. Veel toeristen zijn er niet, dus je bent een wandelende attractie.

Er blijkt ook een park te zijn waar je struikelt over de leguanen. Dat dit niet zo is, blijkt uit het feit dat dit vlak bij ons hotel is en wij niet zijn gestruikeld. Maar ze zijn er wel degelijk, tussen de duiven.

En struikelen kan je hier ook goed. De stoepranden zijn onwaarschijnlijk hoog, met richels op de meest gekke plekken, evenals gaten, ontbrekende luiken en andere valkuilen.

De eettip uit de lonely planet, die ook als insider tip in de papieren staat, blijkt tegen te vallen. Het lukt ze niet het eten warm op te dienen. Vreemd. Maar daarna wordt wel gevraagd of we willen betalen. Nee dus. Maar aan de boulevard is de salade weer heerlijk, met een heel klein biertje (pul).

Met nog een dag te gaan hier (we vliegen pas half zeven in de avond), besluiten we de ochtend te gaan fietsen op Isla Santay. Jungle midden in de rivier. En een mooie afsluiting.

1. Leonie:
    14 september 2015
    Wat een waanzinnig gave reis hebben jullie gemaakt! Ben benieuwd naar de foto's! Fijne reis en snuf nog even de laatste lucht op.
  2. Esther T (of M wat je wil):
    14 september 2015
    Wat een reis weer lieverds. x