Nevada en area 51

24 september 2018

Vanmorgen maar weer eens vroeg op, om 6 uur. De kleine camping waar we zitten, net buiten Yosemite, is nog in volle rust.

Effe snel ontbijten, het eten uit de bearlocker halen en dan Charles met luid gegrom tot leven wekken.

Een lange rit voor de boeg naar Caliente /Panaca in Nevada. Dus voor de rit de tank even goed vol gooien. En zoals het hoort op toeristische plaatsen is de benzine lekker duur.

Per tankbeurt kan je maar voor 100 dollar tanken op de creditcard. Normaal geen probleem, maar nu moet de tank echt goed vol, dus, 2x tanken. Ook zo niet te begrijpen.. Zal wel te maken hebben met het feit dat iedereen hier op de pof leeft met zijn creditcard en dat het een bescherming is voor de tankstations?

Charles heeft de tank vol, dus gassen maar. Ruim 500 km de Nevada woestijn in. Gek genoeg valt de rit heel erg mee, de wegen zijn niet a la A2, maar slingeren en gaan berg op en af, de woestijn in. In het begin meteen al een oud spookstadje met, volgens het bord, 13,5 inwoners.

Vaak stoppen en foto's maken, onderweg nog even pannenkoeken bakken, lekker met ben en jerries koffie ijs. Zo fijn dat Charles een vriezer heeft.

En we komen over de buitenaardse snelweg area 51 bij Rachel. Waar UFO's en aliens de boventoon voeren.

Na 7 uur rijden we Cathedral Gorge state park binnen. Het park was overstroomd, goed te zien, maar de camping is weer operationeel. Maar liefst 12 sensationele plekken, midden tussen de geerodeerde zand/kalkformaties. Werkelijk geweldig. Gek om te zeggen, maar veel gaver dan Yosemite en dat voor maar 15 dollar.

Nog even een hike gedaan door de formatiea en verdwaald omdat de route ook was weggespoeld. Route uiteindelijk weer gevonden en in plaats van 6 kilometer dus ruim 10 gelopen in een briljant landschap.

Terug de bbq aan, de zon was al weg en de maan kwam op, te mooi. En de heerlijkstw hotdogs ter wereld gemaakt, met het meest perfect gekoelde biertje. Nog even de drone de lucht in en vervolgens genieten met koffie en thee (en een Van der Donkje) in de overweldigende stilte bij volle maan. (foto's zijn op aanvraag beschikbaar en na te bestellen).

Even nog een praatje gemaakt met de mevrouw van http://www.newamericannomads.com ook een mooi verhaal.

Douchen en maffen. Morgen weer heel veel gave dingen waaronder Zion. Zo fijn dat de ouwe in NL voor ons een plek heeft weten te reserveren in Zion!

Tot later

1. De ouwe: