Zion

25 september 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag maar weer vroeg op, want we moeten de zon zien opkomen in Cathedral Gorge. Waarom? Ik doe er zo een foto bij.

Dus met een slaapkop en een theekop op het stoeltje zitten wachten op de zon vanaf 6.15 uur. Die laat niet lang op zich wachten, dus ook ontbijt buiten, hoe leuk is dat.

Dan weer snel de boel inpakken, de tanks legen bij het dumpstation en even een boodschap doen in Panaca. In tegenstelling tot in Yosemite, waar je aan de lopende band Charles' RV4Rent collega's voorbij ziet komen, kennen ze in Panaca dit soort campers niet. Vandaar dat Cathedral Gorge nog zo'n juweel van een park is.

In Zion is het wel duidelijk anders. Al vroeg staat aangegeven dat Zion vol is en dat je elders moet parkeren. Dat belooft wat.

Maar met een reservering op zak zit het voor ons wel snor. Toch wel een andere beleving, met zoveel mensen, maar, Zion is wel echt prachtig.

Het is met de drukte geen wonder dat auto's er niet meer in mogen en je alles kan doen met de shuttlebusjes.

In Cathedral Gorge was alles verwoest door de eerdere overstromingen. De camping was pas net weer open. In Zion zijn ook de restanten zichtbaar van recente overstromingen en niet alle trails begaanbaar.

Ander puntje, trails zijn ingedeeld op makkelijk, gemiddeld en zwaar. En als je ziet hoe zwaar mensen het al hebben op de simpele wandelingetje, ai ai ai.

Na een dag lopen in de brandende zon, tijd om niet met de shuttle, maar lopend terug te gaan naar kamp. Dan zie je nog eens wat. Hertje hier, slangetje daar, leuk hoor. En oh ja, wat lekker, een koel flesje Chandon. Tja, niet uit Frankrijk, anders zou het champagne hebben geheten..

Morgen misschien voor vertrek even een moeilijke hike doen, die zal vast veel rustiger zijn.

1. Leonie:
    26 september 2018
    Mis alleen het luipaard in de boom nog :)