Santa Cruz

11 september 2015

Voor ons Galapagos avontuur worden we 's morgens om 7 uur opgepikt voor een rit terug richting het vliegveld. Daar ligt de boot op ons te wachten.

Na een uur varen op een redelijk rustige oceaan leggen we aan op het noordelijkste puntje van Seymour. Omdat alles nationaal park is, mag je je enkel op het aangegeven paadje begeven.

De aanlegsteiger wordt volledig in beslag genomen door zeeleeuwen en op het eiland struikel je bijna over de landleguanen. Dit eiland is weer zo anders een heeft dus andere vegetatie en bewoners. Hoewel we maar een uur rondlopen voordat we we inschepen, maken we ons toch zorgen om de felbrandende zon. 's Avonds zal blijken dat de factor 50 toch wel voldoende is geweest.

Terug op de boot wordt er een fantastische lunch geserveerd, maar niet iedereen kan ervan genieten, omdat de zee toch iets te woest is.

Na weer een uur varen bereiken we een helblauwe lagune en wordt gezegd: nu kunnen jullie met haaien gaan snorkelen. Gewend als wij Hollanders zijn aan haaien, springen wij er natuurlijk al eersten in een volgt uiteindelijk daarna vrijwel iedereen.

En ja, er zijn zeker haaien en heel veel andere prachtige vissen. Gelukkig kunnen we dan nu eindelijk onze onderwater camera uit 2007 gebruiken. Benieuwd of er nog plekken in NL zijn waar je nog kan laten ontwikkelen.

Hierna volgt de terug reis naar hotels en is het uiteraard tijd voor een terras. Veel plekken hebben de hele dag happy hour, en de caipirinha's en gin tonics zijn heerlijk.

En als je aan zee zit, eet je.. Vis! Kreeft in dit geval. Heel vervelend . Als later twee van onze mede passagiers van de dag aanschuiven, uit Canada, wordt het, met een paar grote flessen bier niet alleen gezellig, maar toch ook wel laat.