Ulaanbaatar - bye bye Mongolia

17 september 2014 - Ulaanbaatar, Mongolië

Vanmorgen begon de omvermijdelijke terugrit naar Ulaanbaatar, een rit van een kleine 300 km waar je, anders dan in Nederland, ruim 4,5 uur over doet.

Dit komt niet alleen door de slechte wegen, want vergeleken met Afrika valt het allemaal reuze mee. Echt hard rijden doet onze 'Munkhu' (Moggo) niet, wel zo relaxed en veilig. Het laatste stukje door de stad kost vreselijk veel tijd door de eeuwige verkeerschaos. Ditmaal wel veel aanrijdingen en iemand die zijn kapotte auto door het verkeer duwt...

Terug in de stad, helaas, dus tijd voor een broodje en een biertje. Heel toeristisch moet dit wel bij cafe Amsterdam. Dat heeft namelijk een terras aan de straat.

We hebbdn op central square afgesproken om naar afscheidsdiner te gaan. Dat bekent nog een laatste keer met z'n viertjes gezellig wat eten en drinken, adressen etc uitwisselen en dan afscheid na 8 fantastische dagen op 5 verschillende plekken.

De trein wacht op ons, morgenochtend om 7.15 uur, op naar China. Een laatste ritje met onze Moggo.