Yaroslavski station en de trein

4 september 2014

Gisteravond werden we opgehaald om naar het treinstation gebracht te worden. Deze jonge man sprak uiteraard geen woord engels en had duidelijk geen zin om zijn woensdagavond ons weg te brengen. Hij reed keihard en keerde op plekken waar dat echt niet mocht. Hij 'dumpte' ons bij het station en reed met piepende banden weg! Daar stonden we dan.....op een druk station met borden waar we geen wijs uit kondsn worden. Ineens vroeg een gozer in perfect engels(wij waren helemaal verbaasd) of hij ons kon helpen. Hij bleek leraar engels(genoeg werk ad winkel;-)) en heeft uitgelegd welk bord wij in de gaten moesten houden. Wat waren wij blij met deze uitleg, we zouden toch de trein niet willen missen! 2 uur later stapten wij in ons nieuwe onderkomen voor de komende 6 dagen. Er was wel iets niet goed met onze tickets(net als bij andere pasagiers), de verklaring; russische tickets/mongoolse trein! Na wat heen en weer schuiven toch onze privecoupe gekregen. De trein is mooi, nieuw lijkt het en heel rustig. De provodnika's erg aardig en de wc's blinken. Hier houden we het wel even uit! Weinig keus;-) We drinken samen een wodka op mama die naar huis mag, maken ons bedje op en gingn naar bed. We brengen de dag door met lezen, tvseries op tablet kijken en naar buiten kijken. Het weer is de mooi, de omgeving groen. Bossen afgewisseld met water en huisjes.Het is echt onthaasten......
typen is toch wat lastig op een klein scherm(telefoon) in een bewegende trein, haha!

1. Esther T (of M wat je wil):
    4 september 2014
    Jippppieeeeee dat mama naar huis mag!

Die leraar was allang blij dat ie zijn vak buiten lokaal kon uitvoeren! Fijn dat jullie opweg zijn.
    X
  2. Frans Dijkstra:
    4 september 2014
    Herkenbaar verhaal. Achteraf verbaast het mij, dat we destijds geen enkele aansluiting gemist hebben.
    Jullie moeder is thuis in Ommen. Ze eet heel voorzichtig (d.w.z. heel weinig) en moet nog wel van ver komen. Maar ze is thuis, en dat is het best, zegt het spreekwoord.
  3. Annemarie:
    7 september 2014
    Fijn dat mams weer thuis is! Thuis gaat het herstel vast prettiger en sneller dan in het ziekenhuis!